دوشنبه 23 خرداد 1401

اکوسالونت و سالونت

  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • 0 نظر

رنگهایی که با محیط زیست مان سازگاری دارند

 

مرکب ها به دسته های مختلف تقسیم میشوند. یکی از این دسته بندی ها دسته بندی بر پایه نوع حلال مرکب است. مرکب های پایه آب، پایه روغن و پایه حلال(solvent). در چاپ سالونت و اکوسالونت از مرکب های پایه حلال استفاده میشود و اسم این نوع چاپ از اینجا آمده است. مرکب های سالونت به دلیل نوع حلال شیمیایی پایداری بالایی دارند و در برابر آب و گرد و غبار و تابش نور خورشید مقاومت بالایی نسبت به دیگر مرکب ها دارند. و به همین دلیل است که از این نوع چاپ در فضای خارجی و تبلیغات محیطی استفاده میشود. 

اما اکوسالونت چیست؟  در چاپ اکوسالونت هم از مرکب پایه حلال استفاده میشود. اما حلال هایی که بر پایه مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده، این مرکب ها قابل تجزیه در طبیعت و دوستدار محیط زیست هستند. مرکب های اکوسالونت از درخشندگی بالایی برخوردار هستند همچنین دستگاه های اکوسالونت توانایی بسیار بالایی در درج جزییات تصویر دارند و بری چاپ تصاویر با رزولوشن بالا و جزییات یاد بسیار مناسب هستند. ضمن 

چاپ سالونت به دلیل استفاده از حلال های شیمیایی  فرار، جدا از مضراتی که برای کارکنان چاپخانه دارد، ضررهای جبران ناپذیری را به محیط زیستمان وارد می آورد. حلال اکوسالونت برخلاف سالونت بدون بو بوده و برای انسان مضر نیست. و البته به همین دلیل نیاز به زمان بیشتری برای خشک شدن دارد.

 



  1     +   =   7