دوشنبه 11 مهر 1401

طراحی و چاپ کارت ویزیت

  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر

کارت ویزیت یکی از مهمترین نوع تبلیغات است که بر روی انواع متریال چاپی قابل اجراست

چرا کارت ویزیت برای کسب و کارهای مختلف مهم است؟

یکی از راه های معرفی و تبلیغات کسب و کارمان ارائه کارت ویزیت است. کارت ویزیت در دسته ست اداری و کالای اداری قرار میگیرد و راحت ترین و سریع ترین راه برای نمایش توانمندی و خدمات ما به دیگران میباشد. گاهی اوقات برای ما پیش آمده است وقتی به مغازه یا مرکز پزشکی میرویم از آنها درخواست کارت ویزیت میکنیم تا بتوانیم بعداً نیز به آدرس و مشخصاتشان دسترسی داشته باشیم. از سالهای قبل تا به امروز کارت ویزیت ها روند تغییر جذابی را طی کردند و به شیوه های مختلف با بهره گیری از فناوری و تکنولوژی، مدرن شده اند. کارت ویزیت ها انواع مختلف دارند و تقریباً هر کسب و کاری اکنون تم، قالب و هویت مشخصی برای نمایش تبلیغ خود دارد. نوع برش، یک یا دو رو بودن، جنس کاغذ و... در خروجی نوع کارت مهم است. توجه به نکات مهمی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد باعث میشود یک کارت ویزیت جلوه بهتری به هویت بصری خدمات دهد و در همه آنها نقش پر رنگ طراحی انکار ناپذیر است.

  cv1

برای اولین مرحله باید توجه داشته باشیم کارتی که میخواهیم تولید کنیم در چه تعداد، چه بودجه ای و برای چه جامعه هدفی تولید میشود. مصرف کننده این کارت ها چه کسانی هستند؟ برای مثال امروزه ترند شده است که نجار هاکارد ویزیت خود را شبیه به یک اره درست میکنند که این اره کمی امکان برش هم دارد پس این طراحی و کاربرد برای مراکز اموزشی و جایی که کودکان یا افراد کم سن تردد دارند مناسب نیست چون میتواند خطر ساز باشد یا خیلی از تشریفات عروسی  وجشن از کارت ویزیت های شیشه ای  استفاده میکنند که این کارت ویزیت برای بسیاری از مشاغل دیگر کاربرد ندارد. بنا بر این توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

انتخاب جنس یا شناخت متریال مناسب برای کارت اهمیت به سزایی دارد. کارت های فانتزی، لوکس، معمولی و ساده نسبت به درجه سختی کاغذ یا گرماژ کاغذ و همچنین نوع برش دسته بندی میشوند. طراحی، گام بعدی است. برای چاپ هر متریال باید طراحی خاص خود کارت به کار رود برای مثال برای کارت ویزیت شیشه ای را نمیشود پشت و رو چاپ زد یا حروفی که پشت هم هست چون از آن سمت کار قابل رویت است یا برای طراحی یک کارت ویزیت مهد کودک باید از تصاویری استفاده کرد که هم اعتماد والدین را جذب کند و هم کودکان را.  شناخت رنگ و روانشناختی در طراحی کارت ویزیت بسیار مهم است و باید به آن توجه شود اگر متریال درست انتخاب شود و طراحی مناسبی نداشته باشد بازهم آن کارت ویزیت جذاب نیست و ممکن است با شکست مواجه شود.

مهمترین نکته این است که نمیتوانیم هر ابعادی به صورت دلخواه برای کارت ویزیت درنظر بگیریم. معمولاً این کارت ها در قطعهای 9×6 و 4.5×8 و 5.5×5.5 و گاهی اوقات نیز ابعاد اختصاصی با برش اختصاصی تهیه میشود که در زمره کارت های فانتزی قرار میگیرد مانند کارتهای دایره ای یا اشکال خاص.

مرحله بعد اندازه و نوع برش و برش خاص کارت است که در تکنولوژی امروزی دارای موارد مختلفی است برای مثال کارت ویزیت یک فروشنده دوربین که به صورت یک دوربین است و جای لنز دوربین خالی است و افراد میتوانند حس خرید یک دوربین را درک کنند  یا یک مرکز تزریقات که وسط ان یک امپول طراحی شده است که شما میتوانید ان را از کارت جدا کنید همه این ها شیوه های تبلیغاتی است که امروزه بسیار کاربرد دارد که بدون خواندن متن کارت با نوع و رنگ کارت مخاطب تا حدودی میتواند حوزه کاری شمارو تشخیص دهد.

مرحله بعد، چاپ است که باتوجه به تعداد و نوع متریال مورد استفاده باید انتخاب کنیم کدامیک برای ما مناسب است. چاپ افست و چاپ دیجیتال هر دو توانایی انجام کارت ویزیت را دارند ولی تفاوت هایی در خروجی نهایی و قیمت دارند که در اینجا میتوانید در مورد این اختلاف بخوانید

سلفون، لمنیت، براق و مات، دورگرد، مربع، طلاکوب، نقره کوب، یو-وی، طرح موج و دیگر مشخصات این چنینی برای انتخاب در دسترس هستند و میتوانیم نسبت به هزینه، کارایی و کیفیت هریک را در چاپ به کار ببریم.

 



  -     7   =   7